BOKA NU

SOCIALA MEDIER TILL FRUKOST

Krishantering i sociala medier handlade det om när kommunikationsföretaget Cision bjöd in morgonpigga kommunikatörer till frukostseminarium på Stockholm City Conference Centre.

Goda råd om hur man bland annat bemöter kritik på Facebook förmedlades av Emma Blom, expert på sociala medier.

Nära 200 tog för sig av frukosten som dukats upp i restaurang Cabaret i Folkets Hus. Cision bjuder in sina kunder till frukostmöten en gång i månaden. Det här var första gången man gästade Stockholm CCC.

Vi fick snabb respons och bra hjälp av CCC:s medarbetare. Vi vill pröva på lite nya lokaler och det fungerade jättebra på Cabaret, berättar Sofia Strid, som är Community manager på Cision och som arbetade med frukostseminariet.

Dessutom är det en fördel med ett centralt läge. Många av de som deltar under våra seminarier arbetar i city och har lätt att ta sig till Stockholm CCC.

Ämnet för dagen lockade många och Emma Blom, som är VD på nystartade sociala mediebyrån Social Industries, gav både tips och slog hål på myter om inte minst Facebook. Att det är frågor som engagerar visade diskussionen och de många frågor som uppstod efter seminariet.

Vi bjuder alltid in 30 minuter innan seminariet startar för att den som vill ska kunna äta frukosten innan seminariet börjar. Men i Cabaret fungerade det bra att även äta under själva seminariet, menar Sofia Strid och konstaterar att alla också var mycket nöjda med det som serverades under frukosten.

Kvaliten på frukosten var väldigt bra och vi är mycket nöjda både med bemötandet och servicen från Stockholm CCC. Detta är inslag som är viktiga för oss och våra gäster under ett frukostseminarium.

"Kvaliten på frukosten var väldigt bra och vi är mycket nöjda både med bemötandet och servicen."