BOKA NU

MÄSSA OM MÖTEN ÖVER HELA LANDET

Närmare 300 köpare av konferenser fick ett smakprov på vad mötesbranschen kan erbjuda över hela landet på mässan Countryside Meetings som genomfördes i början av september i Norra Latin.

Bakom mässan står Action Fairs som sysslar med nischade fackmässor mot mötesbranschen. Målgruppen är köpare av konferenser, möten och event.

Mässan på Stockholm City Conference Centre var en av totalt åtta mässor som Action Fairs arrangerar varje år. Det är olika tema på varje mässa och denna gång var det Countryside Meetings som handlar om möten utanför storstaden. Närmare ett 60-tal utställare var på plats för att berätta om konferenslokaler, kursgårdar, hotell och andra mötesplatser från norr till söder. Men här fanns också event, bokningsbolag- och aktivitetsarrangörer.

Det var första gången vi var på Stockholm City Conference Centre och det var mycket lyckat, berättar Linda Rivera Sandwall, projektledare på Action Fairs.

Hon berättar att Action Fairs vill göra det enkelt att medverka på mässorna och att utställarna ska komma till förberedda bord och utställningsplatser.

På Norra Latin är det föredömligt enkelt och lätt att nå utställningsytorna. Allt är på ett plan, inga hissar och allt tillgängligt direkt från gatan, säger Linda Rivera Sandwall.

Mässan genomfördes i Marmorvalvet och Pelarsalen i Norra Latin som erbjuder gott om plats för utställningar. Här serverades också en stående lunch i form av wraps. I Ljusgården föreläste Tony Irving på temat ”Lyckan – att vara sig själv”. Efter mässan bjöd Action Fairs in till en After Work med ett glas mousserande och en charkbricka.

Vi är jättenöjda med hur allt fungerade, framhåller Linda Rivera Sandwall, och vi fick bra hjälp av personalen på Stockholm City Conference Centre. Närheten till kommunikationer och det centrala läget underlättar självklart också både för utställare och besökare.

Linda Rivera Sandwall hoppas komma tillbaka med mässan till Norra Latin.

Vi flyttar medvetet runt med våra mässor, men vi är gärna några år på varje ställe för att få möjlighet att utveckla mässkonceptet. Det tar ett år att lära känna en lokal och det är också bra för projektledarna att lära känna oss och våra behov.

"Närheten till kommunikationer och det centrala läget underlättar självklart också både för utställare och besökare."