BOKA NU

ÅRSSTÄMMA MED BUTIKSHYLLOR PÅ SCENEN

Axfood samlade som vanligt många stämmodeltagare till sin årsstämma som genomfördes i Kongresshallen på Stockholm City Conference den 14 mars. Nära 500 personer deltog i stämman och det var andra året i rad som börsens näst största dagligvaruaktör förlade sin stämma till Stockholm City Conference.

Inom Axfoods finns varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mats.se och Middagsfrid. Att mat och detaljhandel var i centrum märktes på scenen som förutom talarstol hade utsmyckats med butikshyllor. Med en stark huvudägare som Axel Johnson AB med 50,1 procent av aktierna var det en lugn stämma.

VD Klas Balkow hade tagit plats vid ingången till Kongresshallen och passade på att personligen hälsa alla stämmodeltagare välkomna till stämman. Axfoods ambition är att bli ledande inom bra och hållbar mat. Helt följdriktigt serverades en kall vegetarisk tallrik i foajén utanför Kongresshallen efter stämman.

”Hela organisationen kring stämman fungerade mycket bra”, säger Claes Salomonsson, presschef Axfood, som också framhåller såväl den mat som serverades som ljud, ljus och teknik på scenen. Claes Salomonsson menar att upplevelsen i år var en mer fartfylld stämma, och det finns en ambition från ledningen att låta även årsstämmorna präglas av butiksmiljö och den detaljhandel som är koncernens verklighet.

När stämman var slut fick deltagarna med sig en presentpåse med produkter från Axfoods egna varumärke Garant.

"Hela organisationen kring stämman fungerade mycket bra"